[Business 대박 패턴 206]
등록일 : 2016-11-16   |   작성자 : 관리자   |   조회 : 3593

[Business 대박 패턴 206]

 

~에 대해 항의하고자 합니다.

I have some complaints about…

제품을 구입한 회사에 항의를 할 때 필요한 패턴이다. I find it difficult to understand… This is not the first time that …도 같은 의미로 많이 쓰인다.

 

 

배송이 늦어지는 것에 대해 항의하고자 합니다.

I have some complaints about the delays in shipping.

 

귀사 제품의 품질관리에 대해 불만이 있습니다.

I have some complaints about your product quality control.

*quality control 품질관리

 

제가 주문한 물건의 질에 대해서 항의하고자 합니다.

I have some complaints about the quality of the item I ordered.

 

지난주 귀사 직원의 행동에 대해 항의하고자 합니다.

I have some complaints about one of your employees’ behavior last week.

* behavior 행동, 태도

 

 

실전1

 

배송이 늦어지는 것에 대해 항의하고자 합니다. We depend on this product for our business. We cannot wait so long for it to arrive. In the future, please ensure that the product is shipped swiftly.

 

I have some complaints about the delays in shipping. 우리 사업에 이 제품이 너무 중요합니다. 저희는 물건이 도착하기까지 그렇게 오래 기다릴 수 없습니다. 다음 번엔 반드시 배송이 신속히 이루어지도록 해주시기 바랍니다.

 

 

실전2

 

문제를 해결하시는 것과 관련해서 항의하고자 합니다. (handing)

I have some complaints about _____________________________________.

다음글
[Business 대박 패턴 207] 2016-11-17
이전글
[Business 대박 패턴 205] 2016-11-15