레벨별 추천과정
"True Education"라는 경영 이념을 담아 참된 교육을 실시합니다.
Time is Money! Knowledge is Power!
레벨 테스트
- 정확한 레벨테스트와 고객의 목표를 종합하여 가장 적합한 교육 프로그램을 제시해 드립니다.
- 수강생의 레벨에 맞는 수업을 추천ㆍ제공함으로써 교육 효과를 극대화하는 것이 중요합니다. 추가 서비스로, 분기별 레벨 테스트 및 교육 효과 테스트를 통해 실질적인 교육 대비 실력 향상도를 측정할 수 있습니다.
- 초기 레벨 평가 테스트는 무료로 제공되며, 추가 선택 서비스는 별도 시험 비용이 부과됩니다.
레벨별 추천 과정
TruEd Level Description | ||||
---|---|---|---|---|
TruEd Level | Score | Opic Level | Description | |
Basic | 1 | 0-12 | Novice Low | 일상적인 대화를 수행하기 어려운 수준. 상대방의 말을 이해하기 어렵고, 제한적인 단어의 연결 또는 구절을 사용하여 기본적인 의사 전달만 가능한 수준. Unable to form simple sentences and has no real functional ability. |
2 | 13-25 | Novice Mid ~ Novice High |
상대방의 말을 이해하기 어렵고, 제한적인 단어의 연결 또는 구절을 사용하여 기본적인 의사 전달만 가능한 수준. 때때로 문장 사용이 가능하나, 지속적인 문장 사용은 불가능하다. 암기 하였거나 익숙한 주제에 관하여는 중급 레벨(레벨3 Low) 수준으로 언어 구사를 하나 그렇지 않은 경우에는 단어의 연결 또는 올바르지 않은 문장으로 언어를 구사한다. Unable to form simple sentences and respond by connecting words or phrases. However, speakers at Level 2 seldom use simple sentences which have been used repeatedly or memorized. When responding to direct questions, they may say only two or three words at a time or give an occasional stock answer. Conversation is limited to topics that they are familiar with. |
|
Intermediate | 3 | 26-38 | Intermediate Low ~Intermediate Mid |
전반적으로 문장을 만들어 소통할 수 있으나, 복잡한 문장구조 사용은 제한적이다. 질문에 대한 응답 시에 연결된 문장들로 대답할 수 있으며, 다양한 질문의 구사도 가능하다. 단, 복잡한 문장 사용시 올바른 단어 및 표현 방법을 유추하기 위해 잦은 멈춤 또는 머뭇거림 및 스스로 고치며 얘기하는 경향이 있을 수 있다. Speakers at Level 3 can consistently form sentences while engaging in a conversation, although frequent mistakes are made with complicated sentences. They are able to express personal meaning by creating with the language, in part by combining and recombining known elements and conversational input to produce responses typically consisting of sentences and strings of sentences. Their speech may contain pauses, reformulations, and self-corrections as they search for adequate vocabulary and appropriate language forms to express themselves. |
4 | 39-51 | Intermediate High | 일상적인 주제 또는 복잡하지 않은 주제에 관하여는 편하고 자신감 있게 대화를 할 수 있는 레벨이다. 적절한 시간 내에 서술하거나 설명을 할 수 있으며, 문단의 길이로 말을 이어서 할 수 있으나, 늘 가능한 것은 아니다. 조금 더 높은 수준의 주제로 대화가 이루어 지거나, 고 난이도로 대화를 시도할 경우 분분적으로 대화가 끊기거나 올바른 표현 또는 적절한 어휘를 사용하지 못하는 경우가 있다. Speakers at Level 4 are able to converse with ease and confidence when dealing with the routine tasks and social situations. They can narrate and describe in all major time frames using connected discourse of paragraph length, but not all the time. Typically, they attempt to perform Advanced-level tasks, their speech exhibits one or more features of breakdown, such as the failure to carry out fully the narration or description in the appropriate major time frame, an inability to maintain paragraph-length discourse, or a reduction in breadth and appropriateness of vocabulary. |
|
Advanced | 5 | 52-64 | Advanced Low ~ Advanced Mid | 편안한 대화 또는 격식을 갖추어야 하는 대화 모두 가능한 수준의 레벨이다. 설명 및 묘사에 있어 과거, 현재, 미래 등 적절한 시제를 사용하여, 문장과 문단을 적절한 시간 배분에 맞추어 끊기지 않고 언어를 구사할 수 있다. 익숙한 주제에 대한 대화 시 기반을 갖추어 명확하고 명료하며 정확하게 의사를 전달할 수 있으며, 의사 전달 시 오역하거나 혼돈을 주지 않는다. Level 5 speakers are able to participate in most informal and some formal conversations. They demonstrate the ability to narrate and describe in the major time frames of past, present, and future by providing a full account, with good control of aspect. Narration and description tend to be combined and interwoven to relate relevant and supporting facts in connected, paragraph-length discourse. They contribute to conversations on a variety of familiar topics, dealt with concretely, with much accuracy, clarity and precision, and they convey their intended message without misrepresentation or confusion. |
6 | 65-77 | Advanced High | 모든 대화에 있어 언어적 편안함과 자신감을 가지고 능숙히 수행한다. 주어진 시간 내에 구체적이고 명확한 설명이 늘 가능하다. 원어민에 가까운 영어를 구사할 수 있으나 늘 원어민의 언어 구사력을 지속할 수 있지는 않다. 의견에 있어서 쟁점을 만들고 체계적으로 변론을 할 수 있지만 간혹 실수의 패턴이 보여지기도 한다. 레벨 6 언어 구사자들은 의역, 에둘러 말하기, 실례를 들어 말하기 등 다양한 언어 기술을 사용할 수 있다. Speakers at Level 6 perform all tasks with linguistic ease, confidence, and competence. They are consistently able to explain in detail and narrate fully and accurately in all time frames. Although they may handle the tasks pertaining to near native speakers, they cannot sustain performance at that level across a variety of topics. They may provide a structured argument to support an opinion, and they may construct hypotheses, but patterns of error appear. They are able to use communicative strategies such as paraphrasing, circumlocution, and illustration. |
|
Native | 7 | 78-90 | Superior | 원어민에 가까운 수준. 일상적인 주제, 격식을 갖추어야 하는 주제 등 전반적인 모든 대화에 있어 원어민에 가까운 언어로 본인의 의견을 표현할 수 있으며, 설명, 묘사, 추상적인 대화도 가능하다. Near-Native. Speakers at the Level 7 are able to communicate with accuracy in order to participate fully and effectively in conversations on a variety of topics in formal and informal settings from both concrete and abstract perspectives. They discuss their interests and special fields of competence, explain complex matters in detail, and provide lengthy and coherent narrations, all with ease, fluency, and accuracy. They present their opinions on a number of issues of interest to them, such as social and political issues, and provide structured arguments to support these opinions. They re able to construct and develop hypotheses to explore alternative possibilities. |
8 | 91-100 | Native | Native speaker. 원어민 |