트루에드 자료실
"True Education"라는 경영 이념을 담아 참된 교육을 실시합니다.
등록일 : 2014-12-12 | 작성자 : 관리자 | 조회 : 3294 | |
< 전화 통화 > 1. 외국인에게서 온 전화를 바꿔 줄 때 * 부장님을 바꿔 드리겠습니다. Let me get the manager, sir. Let me get the manager to talk to you. You need to talk to the manager. * 성함이 어떻게 되시죠? May I have your name, please? * 누구라고 말씀 드릴까요? Who shall I say is calling, please? * 전화 받으세요. A phone call for you. You are wanted on the phone. There is a call for you. You have a call. 2. 전화한 용건에 대해 알아보려 할 때 * 무슨 일입니까? What&qout;&qout;s on your mind? * 무엇 때문에 전화를 했지요? Why is she calling? What&qout;&qout;s she calling on about? * 용건이 뭔지 여쭈어 봐도 되겠습니까? May I ask what this is about? May I ask what this is in regard to? 3. 전화해서 상담자를 찾을 때 * 어느 분과 이야기를 해야 됩니까? Who should I talk to? * 어느 분을 찾아야 하지요? Who should I ask for? * 누가 이 문제를 도와줄 수 있지요? Who can help me out? * 지난번 저와 통화를 하셨던 분이 아닙니까? Aren&qout;&qout;t you the one that I spoke with last time? * 저는 담당자가 아닙니다. I&qout;&qout;m not the person handling the matter. |