Working in the office - 업무처리에 관한 표현들
등록일 : 2012-11-05   |   작성자 : 관리자   |   조회 : 2644
Working in the office - 업무처리에 관한 표현들



* 이 서류들을 어디에 철해 두어야 합니까?
- Where should I file these documents?

* 계획보다 늦었어요.
- We are behind schedule.

* 밀린 일이 많아요.
- I have a lot of work to catch up on.
- I still have thousands of things to do.

* 할 일이 많아서 무엇부터 손을 대야 할지 모르겠어요.
- I have too many things to to. I don&qout;&qout;t know where to begin.

* 이 문제를 어떻게 시작해야 할지 모르게써요.
- I don&qout;&qout;t know how to start on it.

* 제 일이 자리가 잡힐 때까지는 여러분의 도움이 필요합니다.
- I think I need your assistance until I get well settled with my job.
- I think I need your help until I get better aquainted with my job.

* 그 일은 당신이 생각하는 만큼 어렵지 않아요.
- The work is not as difficult as you think.

* 아무튼 그것에 대한 준비를 해 둡시다.
- In any case, lets make preparations for it.



다음글
Working in the office - 약속 시간&장 2012-11-06
이전글
Working in the office - 보고서 관련 표현 2012-11-02