트루에드 자료실
"True Education"라는 경영 이념을 담아 참된 교육을 실시합니다.
등록일 : 2015-03-09 | 작성자 : 관리자 | 조회 : 3592 | |
< 부정사와 동명사 > 1. 부정사(infinitive)의 용법 to be, to go 처럼 &qout;&qout;to+원형동사&qout;&qout;를 부정사라고 한다. 부정사의 주어가 문장의 표면에 나타나지 않는 경우가 많으며 이때 부정사의 시제는 주절의 시제에 따라 결정된다. 1)명사적 용법 (1)주어 1. To live without air is impossible. 2. How to spend money is more important than how to earn it. 3. To err is human, to forgive divine. (2)목적어 1. I like to buy an interesting book. 2. We had no choice but to agree. 우리는 동의할 수밖에 없었다. 3. We haven&qout;&qout;t decided what to do (= what we should do). (3)보어 1. His habit is to read in bed. 2. He told me to post this letter. 3. Tell me how to spell this word. ▶ 부정사는 문장 중에서 명사처럼 주어, 동사.전치사의 목적어, 주격.목적격보어의 구실을 한다. (4) it~to 구문 1. To learn German is difficult. = It is difficult to learn German. ▶ 부정사구가 주어일 때 It를 앞에 놓고 부정사구를 뒤로 돌려 It...to 부정사의 형식을 취할 수 있다. 2. I make it a rule to get up at five. ▶ 부정사가 목적어일 때 목적어 자리에 it을 놓고 to 부정사를 목적보어 뒤에 두어 It... to 부정의 형식을 취한다. 이와 같은 형식은 think, believe, find, take 따위 동사 때 사용된다. (5) 의문사 + to 부정사 구문 1. He told us how to swim. 2. He didn&qout;&qout;t know what to do. 3. What is important is how to live. ▶ &qout;&qout;의문사 (how, what, where, when 등) + 부정사구&qout;&qout;는 명사구가 되어 동사의 목적어 또는 보어 노릇을 한다. (6) 부정사의 의미상의 주어 1. 문장의 주어와 부정사가 나타내는 동작의 주인공(의미상 주어)이 같거나 문맥상 의미상 주어가 명백할 때는 의미상 주어는 생략한다. a. It is wrong (for us) to tell a lie. - (총칭주어 생략) b. I hope to succeed. = I hope that I shall succeed. 2. 문장의 목적어와 부정사의 의미상 주어가 같을 경우 의미상 주어는 목적격으로 쓴다. a. I thought him (to be) kind. = I thought that he was kind. b. He made me sweep the room. 3. 부정사의 의미상 주어 앞에 &qout;&qout;for&qout;&qout;를 붙여야 할 경우 : 명사, 형용사 바로 뒤에 또는 문두에 의미상 주어가 올 때 a. It is easy for me to do this homework. = It is with ease that I do this homework. b. For you to leave here would be impossible. = It would be impossible for you to leave here. ▶ 항상 비인칭 주어만을 요구하는 형용사 즉 사람을 주어로 할 수 없는 형용사 : 난이(difficult, easy), 타당((im)proper, natural, (un)reasonable), 가능((im)possible), 필요((un)necessary 등) |
- 다음글
- < 부정사와 동명사 2 > 2015-03-10
- 이전글
- TakeAway3_Lesson9 2015-03-09